Monday, March 4, 2013

Circul Magic si Facebook Promoted Posts


Am dezvoltat o relatie cu Facebook, mult mai stransa decat mi-as fi dorit, dar na, toata lumea cu ceva de promovat stie foarte bine ca sunt si niste beneficii. Promovare gratis, acces direct la clienti, feedback, oferte, imagini si mai multa expunere, prin prietenii prietenilor prietenilor mei, nu? De 1 martie am incercat si varianta platita a Facebook-ului, o mica campanie de publicitate pe cateva martisoare si doua giveaway-uri. 

De $5, Facebook iti haituieste prietenii si prietenii lor pana anuntul tau/postul tau apare in newsfeedul 1200 - 1500 de oameni. Ai la dispozitie statistici si poti sa afli cum vine traficul (organic, platit, viral - mai multi oameni dau like si comenteaza pe un post) si o lista de Activity unde vezi cate like-uri noi pe pagina si de pagina and so on. Ce e cert e ca mi-a crescut numarul de like-uri cam cu 50 in trei-patru zile de promovare a patru posturi, care au fost vizualizate de mii de useri si au primit cateva sute de like-uri impreuna. 

Campania m-a costat aproape $10 pe care Facebook i-a luat din contul de PayPal (in sectiunea Billing selecteaza metoda de plata care iti convine). As zice ca e un pret mic pentru simplul fapt ca expui oamenilor direct in news feed propriile produse fara prea multa bataie de cap, mai ales pentru o pagina al carui admin nu se ocupa 24/24 doar de asta.

Si totusi Facebook nu m-a convins ca Promoted Posts este o optiune care merita mai mult decat de doua, hai maxim trei ori pe an: Craciun, Sf Valentin si 1 Martie. As zice ca e ceva ce merita sa incercati, macar de experienta in promovarea magazinului sau a unui anumit produs. Sugestia mea este sa alegeti un produs sau un post care sa poata deveni viral, ceva ce atrage atentia suficient de tare cat oamenii sa zica "wow, ce tare".

Dar asta e pararea mea. Voi ce experienta aveti cu campaniile de publicitate pe Facebook?

No comments:

Post a Comment